عنوان ایده

بهترین هدیه ازدواج
شناخت خوبی از خانواده‌ها داشتم

به روایت حجت‌الاسلام هاتفی

هر دو نفر از مسجدی‌ها هستند و من به خوبی خانواده‌هایشان را می‌شناختم. زمانی که مهدی شرایط ازدواج داشت، با خانواده برخورداری صحبت کردم و شکر خدا بقیه کارها به خوبی انجام شد. وقتی انتخاب آگاهانه باشد، وقتی دختر و پسر هم‌کفو باشند و وقتی برای بستن پیوند زناشویی‌شان، فضای معنوی و روحانی مسجد را انتخاب می‌کنند، به لطف خدا کمتر به اختلافات اساسی و مشکلات بزرگ برمی‌خورند.

خانواده‌ام همیشه اهل مسجد بودند

به روایت شکوفه برخوداری

از 8، 9 سالگی به مسجد می‌آمدم و در کلاس‌های قرآن مسجد شرکت می‌کردم. همسر حاج‌آقا هاتفی که حالا به رحمت خدا رفته‌، مدرس کلاس‌های قرآن بود. پدربزرگم خدابیامرز هم از قدیمی‌های محله و مسجد بود. ضمن اینکه از قبل به واسطه شهادت یکی از دایی‌هایم، حاج‌آقا با خانواده ما آشنایی داشت. حاج‌آقا شناخت کافی روی خانواده ما داشت و وقتی متوجه شد همسرم آمادگی ازدواج دارد، با خانواده‌ام صحبت کرد.

به خاطر خوبی‎هایش سخت نگرفتم

هم من و هم خانواده‌ام معتقد بودیم مهریه و موضوعات این چنینی باعث خوشبختی نمی‌شود. به خاطر خوبی‌هایی که همسرم داشت، می‌شد از بعضی خواسته‌ها چشمپوشی کرد. همین هم شد و با اعتمادی که به همسرم، خانواده‌اش و حاج‌آقا هاتفی داشتم، مهریه‌ام 14 سکه بهار آزادی شد و امروز بعد از 4 ماه زندگی مشترک، از تصمیمم راضی هستم.

دوران عقد را جدی گرفتیم

به روایت مهدی فرح‌آبادی

خانواده برخورداری نیازی به تحقیق نداشتند.حاج‌آقا هاتفی که دوست 10، 15 ساله‌ام است، معرف این خانواده بود. اما این باعث نشد از شناخت یکدیگر غافل شویم. از روزی که عقد کردیم، در بعضی مسائل خیلی دقیق و موشکافانه وارد شدم تا هم با عقاید و طرز فکر هم آشنا شویم و هم عکس‌العمل یکدیگر را در شرایط مختلف ببینم. به هر حال این دوران، دوران شناخت است و باید از آن بهترین بهره‌را برای شناخت همسر آینده‌ ‌برد.

مرجع مشترک بهترین هدیه ازدواج

من و همسرم هر دو مسجدی هستیم، اعتقادات مشترک داریم و خانواده‌هایمان شبیه یکدیگر هستند، همین باعث شده 70‌ درصد راه را به خوبی طی کنیم. 30‌ درصد باقی مانده هم اختلاف نظرها سلیقه‌هایی است که معمولاً آنها را با صحبت کردن حل می‌کنیم. در واقع به نظر من بهترین هدیه هر عروس و دامادی این است که یک مرجع مشترک برای رفع اختلاف‌هایشان داشته باشند و این مرجع مشترک برای ما، اعتقادات مذهبی‌مان است.

توصیه‌ای از حجت‌الاسلام هاتفی

قبل از هر چیز دختر و پسر باید به این درک برسند که با وجود یکی شدن‌شان بعد از ازدواج، آنها هنوز 2 وجود مستقل با 2 اندیشه متفاوت هستند. چون از اساس خلقت‌های‌شان با هم فرق داشته است. با این حساب نخستین گام این است که به نظرات مخالف هم احترام بگذاریم! توصیه دیگر ما به زوج‌های جوان این است که در اختلاف نظرهایی که با یکدیگر دارند، به اندیشه‌های الهی و اسلامی رجوع کنند و این آموزه‌ها را به‌عنوان حکم بپذیرند.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.