عنوان ایده

سادات مسیحی ظرفیت جهانی گسترش مساجد

ایده: برقراری ارتباط با سادات مسیحی از خاندان بنی‌هاشم و راه‌اندازی مساجد در دیگر کشورهای اسلامی

مشروح ایده

سادات چه بنی‌الزهرا(س) و چه سایر سادات هاشمی اکثرا شیعه هستند ولی متاسفانه و در کمال تعجب و به دلایل متعدد که از جمله آنها می‌توان به بحث مهاجرت برخی سادات از کشورهای عربی و ازدواج ایشان با زنان مسیحی و اثر پذیری فرزندان از مادرانشان اشاره کرد. برخی از سادات غیر شیعه و حتی مسیحی و یهودی نیز وجود دارند و در اروپا ساکن هستند.
در جهان امروز، که برداشته شدن مرزهای قومی و جهانی شدن، هویت‌ها و اصالت‌ها را زیرپا گذاشته است، بیان هویت اصیل سادات مسیحی می‌تواند آغاز ارتباط ویژه‌ای بین مسلمانان و سادات مسیحی در سراسر جهان باشد. ظرفیتی که به ما این امکان را می‌دهد که آنها را شناسایی کرده و پیوند با آنها برقرار کرده و اسلام را ترویج کنیم و از آنها کمک بگیریم مثلا در شهر خودشان یک مسجد بزنند. مسجد‌سازی بواسطه سادات مسیحی در سراسر جهان می‌تواند یکی از ظرفیت‌های جهانی و مهم ما باشد.

مسأله

استفاده از ظرفیت سادات بنی‌هاشم در کل دنیا و کمک مالی گرفتن از آنها جهت ترویج اسلام

بایدها

شناسایی سادات مسیحی و یهودی در اروپا و آمریکا

تشکیل انجمن‌های سادات در کشورهای مختلف

تبیین جایگاه سادات در فرهنگ اجتماعی مسلمین برای سادات مسیحی

دستاوردهای ایده

معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی در سراسر جهان

معرفی اسلام در جهان با عنوان دین صلح، برادری و برابری

گسترش مسجدسازی در مناطق مختلف جهان

پشتوانه نظری

به موجب آیه 64 سوره آ‌ل‌عمران؛ قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ؛ بگو: «اى اهل کتاب، بیایید بر سر سخنى که میان ما و شما یکسان است بایستیم که: جز خدا را نپرستیم و چیزى را شریک او نگردانیم، و بعضى از ما بعضى دیگر را به جاى خدا به خدایى نگیرد.»


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.