عنوان ایده

آذین فجر

ایده: برگزاری فراخوان فضاسازی مسجد، مدرسه و محله با هدف هدایت آذین‌بندی دهه فجر در مساجد و محلات و هر چه مردمی‌تر شدن آن

مشروح ایده

یکی از محورهای مهم گفتمان امام و رهبری در تبیین نقش مردم در انقلاب، تکیه بر این اصل است که انقلاب اسلامی متکی به ایمان مردم و آرای ایشان است. از این رو شایسته است در برنامه‌های گرامی‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، برگزاری مراسمات و فضاسازی این ایام را هم به دستان گرم مردمی واگذار نماییم.

مردمی کردن مراسمات دهه مبارک فجر، نه تنها بر مشارکت مردمی می‌افزاید بلکه زمینه کارهای مشترک فرهنگی هنری و شکوفا شدن استعداد جوانان را مهیا می‌سازد. از سویی مردمی شدن این مراسمات بر ماندگاری آنها، همچنین نهادینه شدن آن در فرهنگ عمومی کمک می‌نماید.

بایدها و نبایدها

برگزاری جلسات هماهنگی مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات دهه فجر با مساجد و کانون‌های فرهنگی- هنری

برگزاری مسابقات و فراخوان‌های مردمی جهت افزایش مشارکت مردمی در امر فضاسازی دهه فجر

زینت‌ها و مستحبات

برگزاری نمایشگاه تصویری از نمونه کارهای مردمی در فضاسازی مساجد و مدارس در پایان دهه مبارک فجر

دستاوردهای ایده

افزایش مشارکت مردمی در برگزاری مراسمات دهه مبارک فجر

ماندگاری و تداوم یادبود دهه فجر در فرهنگ عمومی جامعه

پشتوانه نظری

مقام معظم رهبری(حفظه الله)

"من یک بار در نماز جمعه گفتم که برگزاری دهه‌ی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ی شعبان باشد. حالا ببینید چه‌طور تبلیغاتی لازم است، چه‌طور فیلمی باید بسازید، چه‌طور سخنرانییی باید بشود و چه‌کار باید بکنید... اینها دیگر به عهده‌ی شما یعنی شورای هماهنگی تبلیغات است. بنشینید روی این قضیه کار کنید. چه‌کار باید بکنید که وقتی آدم در شب بیستم و بیست‌ویکم و بیست‌ودوم بهمن به خیابان میرود، همه جا پرچم زده باشند و فقط سر در ادارات پرچم و چراغ نباشد؟

اصل قضیه این است که برگزاری این‌گونه مراسم، باید در میان مردم برود. هر نهادی که مردمی شد، ماندنی است؛ زیرا مردم ماندنی هستند. ماندنی‌ترین چیزهای این عالم، مردمند. اگر چیزی به سرچشمه‌ی مردم وصل شد، این دیگر تضمین شده و تمام گردیده است؛ ولی اگر قطع شد، پدرش درآمده است".

بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسؤولان ستاد برگزاری دهه‌ی فجر، 11/10/ 69

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.