اقتصاد مقاومتی تبلوری از عزت حسینی
هیهات من الذله؛ شعاری است که نه تنها غلبه دشمن را بر مومن مسلمان برنمیتابد، بلکه روانمیدارد مسلمان در هیچ یک از جنبههای زندگی خویش، اعم از تفکر، اجتماع، سیاست و اقتصاد، زیردست و مقلد دشمن خود باشد. نزدیک کردن این شعار به عمل متضمن اثربخشی معنای آن در همه جنبههای حیات انسانی است.
استفاده از برچسب"هیهات من الذله" برای کالاهای اقتصادی، میتواند الهامبخشی بزرگ در القای تفکر اقتصاد مقاومتی به عموم جامعه باشد:
ایده: استفاده از عبارت "هیهات منّاالذله " در تمامی محصولات عرضه شده در دهه محرم در مسجد
مسئله
همسویی حداکثری با اهداف و شعارهای عاشورا
مشروح ایده
با توجه به لزوم نقشآفرینی مجالس حسینی در معرفتافزایی نسبت به مصادیق عزّت و ذلّت و تبیین جایگاه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اهرمهای مقابله با ذلّت، شایسته است که حسینیان شعار کلیدی "هیهات منّاالذله " را به بهانههای مختلف زنده کنند. یکی از این بهانهها ، حمایت از تولید داخل است که پیشنهاد میشود برگههایی با عبارات زیر در معرض دید عزاداران محرم قرار داد:
بنا به امر امام شهیدمان در بیزاری از ذلّت و وابستگی به کفر، و بنا به توصیه ولی فقیه زمان، کالای خارجی مصرف نمیکنیم و با خرید کالای تولید داخل، از کارگر ایرانی حمایت میکنیم.
حمایت از تولید داخل= همسویی با "هیهات منا الذّلّه"
هر که دارد هوس کرب و بلا بسمالله
اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل.
اقتصاد مقاومتی"حسینی" است، اقتصاد وابسته "حسینی" نیست.
و...
بایدها و نبایدها
لزوم پیشرو بودن امام جماعت و هیأت امنا و موثرین مسجد در این امر
استفاده از دم نوشها و چای ایرانی به جای خارجی
استفاده از برنج ایرانی
تذکر: در صورت گران بودن برنج مرغوب ایرانی و دشوار بودن تامین هزینه آن، از برنج نیم دانه(به جهت ارزانتر بودن) استفاده شود.
زینتها و مستحبات
استفاده از تنوع شعاری و بسنده نکردن به یک شعار به دلیل بالارفتن ضریب تاثیرگذاری بر مخاط
استفاده از قالب های متنوع (بنر، ویدئو پرژکتور، کاغذA4و...).