عنوان ایده

دسته عزا تا منزل شهدا
به سر در هر کوچه که می‌نگریم، از گل سرسبد همسایه‌ها که پرس و جو می‌‌کنیم، بی‌اختیار نام شهید را می‌برند و خانه شهیدی را نشان مان می‌دهند. اصحاب عاشورایی عشق، براستی که حسین(ع) نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود و حقیقتی است که هرگز فراموش نمی‌گردد.
قافله حسین در طول تاریخ بزرگ و بزرگتر خواهد شد و به خیل اصحاب عاشق و شیدایش افزوده خواهد گردید. سر می‌نهیم به آستان شما، تا شاید ما هم همسفر قافله عشق شویم:
ایده: راه‌اندازی دسته عزاداری برای حرکت به مسمت منزل شهدای محله جهت تجلیل از خانواده‌های شهدا
مشروح ایده
یکی از جلوه‌های مهم عاشورایی، تداوم نهضت عاشورا توسط اصحاب امام حسین(ع) در طول تاریخ است. نشانی کاروان این اصحاب را می‌توان در همه جای شهر و در هر محله‌ای دید. بنابراین مناسب است که در ایام سوگواری حضرت بااعبدلله، به یاد این عاشقان حسینی باشیم و با بزرگداشت نام و یاد آنها، مسیر حق را زنده نگه داریم.
بنابراین پیشنهاد می‌شود دسته عزاداری هر شب به استقبال یک شهید در منزل او برود. این کاروان هرشب بعد از برگزاری مراسم عزاداری، از مقابل درب مسجد حرکت کرده و در مقابل بیت خانواده شهدا توقف کرده و ضمن قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهید والا مقام به اقامه عزا می‌پردازند و پس از مکثی کوتاه به سمت منزل‌گاه بعدی حرکت می‌کنند.
سابقه اجرای ایده
مسجد جامع نارمک هم‌زمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، دسته عزاداری تجلیل از خانواده‌های شهدا برگزار می‌کند.
بایدها و نبایدها
دسته‌روی هیئات به منازل شهدا با هماهنگی قبلی صورت گیرد.
دسته‌روی در مقابل منازل شهدا انجام گیرد تا امکان بهره‌گیری عموم از این مراسم مهیا باشد.
زینت‌ها و مستحبات
شایسته است گزیده‌ای از وصیت‌نامه هر شهید در ضمن مراسم قرائت شود.
انتخاب شهدا می‌تواند به تناسب نام و سن آنها با شهدای عاشورا و شهدای دهه اول محرم باشد.
پشتوانه نظری
یاد دفاع مقدس، یاد شهیدان، باید همیشه در بین ملت ما و جامعه‌ی ما زنده بماند. (امام خامنه ای ۸۸/۰۳/۰۳)
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.