عنوان ایده

محرم کوی دوست شو
هلال ماه رجب به شب چهارده که می‌رسد سفر معنوی خیل مومنان آغاز می‌شود که توشه سفر بربسته و راهی مساجد جامع شهر می‌شوند تا سه روز متفاوت را در میهمانی رجبیه تجربه کنند. اعتکاف را معادل دو حج عمره خوانده‌اند و بی‌گمان این هم‌فضیلتی، نشان از سبکبالی معتکفانی دارد که محرم کوی دوست شده و لباس سفید طهارت را بر جسم و روح خود پوشانده‌اند:
ایده: حضور یکدست بانوان در مراسم معنوی اعتکاف با اهدای لباس سفید احرام
مشروح ایده
یکی از ارکان مهم مراسم معنوی اعتکاف، روزه‌داری است که در تهذیب روحانی و معنوی فرد، به ویژه همدردی او با محرومین تاثیر فراوانی دارد. از سویی دیگر مراسم معنوی اعتکاف میزبان حضور اقشار مختلف مردم از طبقات مختلف است که با کیفیات مختلفی از لحاظ پوشش به مراسم وارد می‌شوند.
یک پیشنهاد مناسب و درخور برای فراهم آوردن زمینه یکرنگی و انسجام جمعی در مراسم معنوی اعتکاف، حضور با لباس احرام برای بانوان است که می‌تواند نمایشی زیبا از اتحاد و همدلی باشد و هویت واقعی اعتکاف را در تهذیب نفسانی و طهارت به نمایش بگذارد.
بایدها و نبایدها
اگر برای همه امکان تهیه لباس احرام نیست، مسجد با مراکز دوخت لباس، هماهنگی به عمل آورد تا با تخفیف به متقاضیان ارائه گردد.
زینت‌ها و مستحبات
اهدای لباس احرام به نوجوانان و نومکلفانی که در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.
دستاوردهای ایده
نمایش اتحاد و همدلی و یکرنگی در مراسم معنوی اعتکاف
پرهیز از ورود تشریفات و چشم و هم‌چشمی در آیین معنوی اعتکاف
پشتوانه نظری
پیامبر اکرم(ص):
مَنِ اعْتَکَفَ یَوْماً ابْتِغاءَ وَجْهَ اللهِ عَزَّ وَ جَلّ جَعَلَ اللهُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النّارِ ثَلاثَةِ خَنادق اَبْعَدَ مِمّا بینَ الْخافِقَین» ؛ هرکس روزی را معتکف شود برای جلب نظر خدای عَزَّ وَ جَلّ، خداوند بین او و آتش جهنم سه خندق فاصله می‌اندازد که فاصله‌ی هر خندقی بیشتر از فاصله‌ی مغرب و مشرق است. کنزالعمال، ج 8 ، ص 532
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.