عنوان ایده

حکمت هایی برای بسیجی امروز
بسیجی امروز نیازمند حکمت‌هایی است که بواسطه آنها بتواند در مسیر هر روزه انقلاب و متناسب با زمانه خود، به درستی ایفای نقش نماید. امری ضروری که تنها در یک فرآیند تربیتی مستمر حاصل می‌شود که یقینا امام جماعت می‌تواند در تحقق آن نقش مهمی داشته باشد:
ایده: آموزش کتاب حکمت‌نامه بسیج در قالب نکات تربیتی کاربردی برای جوانان در بین نماز جماعت
مشروح ایده
تعریف روحیه بسیجی و وظایفی که متوجه این عنوان است برای جوان امروز متضمن یک کار تربیتی ویژه است. کتاب حکمتنامه بسیج به موجب آیه «یَـأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِى اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَـفِرِینَ یُجَـهِدُونَ فِى سَبِیلِ اللَّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لاَئِمٍ ذَ لِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَآءُ وَاللَّهُ وَ سِعٌ عَلِیمٌ». به بیان کامل جایگاه بسیجی، ویژگی‌های بسیجی، بایدها و نبایدها و وظایف و مسئولیت‌های این عنوان برمبنای آیات قرآن و روایات پرداخته است.
پیشنهاد می‌شود امام جماعت مسجد طی سلسله جلسات منظم به تدریس این کتاب پرداخته و روزانه نکاتی از آن را برای عموم مردم بویژه جوانان بیان نماید و در ضمن آموزش به کادرسازی برای مسجد بپردازد.
بایدها و نبایدها
دعوت از جوانان بویژه دانش‌آموزان مدارس مجاور برای حضور در جلسات
تهیه فیش منبر از جلسات و توزیع بین دانش‌آموزان برای مرور مباحث
انتخاب جوانان مستعد و جذب آنها به پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مسجد
سابقه اجرای ایده
تهران؛ مسجدالرضا (18 متری تختی)
چند کتاب پیشنهادی دیگر
فرهنگ‌نامه اذان؛ اثر محمدی ری شهری
فرهنگ‌نامه امنیت ملی؛ اثر محمدی ری شهری
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.