عنوان ایده

جای خالی شهدای انقلاب
جای خالی شهدای انقلاب را خوب می‌فهمیم و می‌دانیم نشستن در جوار ماهتاب، سیراب شدن از حقیقت بلندی است که برای مردم امروز قصه‌ها دارد؛ قصه‌ی جوانان و نوجوانانی که از دلخوشی‌های ساده و دلنواز زندگی چشم پوشیدند و دل را به سوی آفاق بلند بندگی پرواز دادند تا نظاره‌گر بالا رفتن پرچم آزادگی بر بام خانه‌ها و مناره مساجد باشند.
شنیدن این قصه پرافتخار حلاوتی دارد که جز با نشستن در جوار ماهتاب و گرامی‌داشت جای خالی آن آلاله‌های خونین میسر نمی‌شود. پس به شکرانه این افتخار و قدردانی از خانواده شهدا، عزم می‌کنیم تا ساعاتی را مهمان این محفل نورانی باشیم:
ایده: دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب محل با دعوت از نخبگان محله برای حضور در این سنت قدرشناسانه از سوی مسجد محله
مشروح ایده
یکی ازمهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی، طلوع خانواده‌هایی است که برای مبارزه با طاغوت و اعتلای کلمه حق کوشیدند و در این راه از بذل جان و مال دریغ نکردند. رویش دیگری که از دل این افتخار سرزد، تجلیل و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا در قالب یک سنت مردمی یعنی دیدار با خانواده شهدا بود. دیداری که نه تنها شکرانه‌ای برای آن همه فداکاری و ایثار است، بلکه زمینه‌ای است تا آن تاریخ زیبای شجاعت و شهادت به فرزندان امروز انقلاب برسد.
از این رو در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب پیشنهاد می‌شود مساجد محل با دعوت از عموم نخبگان و بزرگان هر محله به دیدار با خانواده شهدا بروند تا در این سنت قدرشناسانه سهیم باشند.
بایدها و نبایدها
دعوت از نخبگان محل برای حضور در دیداربا خانواده شهدا توسط امام جماعت
تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا توسط نخبگان محله با اهدای لوح یادبود
زینت‌ها و مستحبات
حضور خانواده شهدا در مسجد محل و روایت‌گری شبانه از شهدا در هر شب ایام دهه فجر
تداوم‌بخشی به سنت دیدار با خانواده شهدا به صورت هفتگی یا ماهانه از سوی مسجد محل
دستاوردهای ایده
ترویج و گرامی‌داشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی بویژه شهادت و جانبازی
تقویت روحیه خودباروی و ایمان و اقتدار در دل‌های عموم مردم بویژه جوانان
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری(حفظه‌الله)
"من مادران شهیدانی را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعی می‌گفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمی‌گفتند، من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار می‌کردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همان طوری که عمه‌ی ما زینب کبری(س) فرمود: "ما رأیت الا جمیلا؛ چز زیبایی ندیدم"...
من خانواده‌های بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری(س) در آنها هم بود؛ آنها هم می‌گفتند: ما رأیت الا جمیلا". اینهاست که به یک ملت اقتدار می‌دهد؛ اینهاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود می آورد؛ اینهاست که تهدیدهای قدرت‌های مادی دنیا، عربده‌های مسئله دولت های متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمی‌لرزاند".
بیانات در دیدار خانواده شهدا و جانبازان قم، 28/ 7/ 89

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.