عنوان ایده

مسجدی که امام خمینی در ساخت آن مشارکت کرد
همان روزهای اول جنگ اهالی محله آشتیانی به دیدار امام خمینی رفتند. وقتی موضوع ساخت تنها مسجد شرق تهران را با امام(ره) در میان گذاشتند ایشان هم دستور تأمین هزینه‌های مسجد را دادند. آن وقت بود که کار ساخت مسجد جدی شد:
شناسنامه مسجد
نام مسجد: مسجد امام صادق(ع)
متولی مسجد: مردم محله آشتیانی تهران
محل ساخت: تهران، منطقه 13، محله آشتیانی
زمان ساخت: اول دهه 1350
ایده‌های مسجد
کافی است ضامنی معتبر از مسجد داشته باشی
صندوق قرض‌الحسنه مسجد سال 1361 با پشتوانه مردمی تأسیس شد. اهالی محله می‌توانند با معرفی یک ضامن معتبر از مسجد که در صندوق حساب داشته باشد و پرداخت چک ضمانت از تسهیلات صندوق استفاده کنند.
رسمی دیرین که هنوزم پابرجاست
مسجد امام صادق(ع) از گذشته یکی از پایگاه‌های مهم منطقه در برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر، ماه رمضان و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی بوده تا جایی که این رسم دیرین، تأثیر زیادی در استقبال اهالی محله از برنامه‌های مسجد داشته است.
سه شنبه‌های اختصاصی برای نوجوانان
آموزش قرآن به نوجوانان محله آشتیانی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسجد است و شبستان مسجد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اختیار نوجوان‌های علاقه‌مند به یادگیری قرائت قرآن کریم قرار می‌گیرد.
درمانگاه خیریه برای نیازمندان مسجد
از موقوفات مسجد امام صادق(ع) که درست در مجاورت ساختمان اصلی مسجد قرار گرفته درمانگاه خیریه امام صادق(ع) است که حدود 15 سال پیش با هدف کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت و خدمت‌رسانی به اهالی محله آشتیانی راه‌اندازی شد.
جوان‌های دیروز الگوی جوان‌های امروز
جوان‌های بسیاری از محراب مسجد با لبیک به امام خمینی راهی جبهه‌ها شدند. در راهرو ورودی شبستان مسجد، تصاویر و اسامی 25 شهید مسجد از سال‌های دفاع‌مقدس نصب شده است که الگوی جوان‌های امروزند.
نخبه‌های مدرسه و هم محله‌ای‌های نوجوان
در ایام امتحانات، شبستان مسجد تبدیل به پاتوق دانش‌آموزان می‌شود. در این برنامه‌ها دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه محله بدون هیچ چشمداشتی وظیفه آموزش و رفع اشکال کتب درسی را به نوجوان‌های هم‌محله‌ای بر عهده دارند.
تفریحات سالم برای بچه های مسجد
چند سالی است در زیرزمین مسجد، فضایی مجهز به چند دستگاه رایانه راه‌اندازی شده تا نوجوان‌ها علاوه بر آشنایی با نرم‌افزارهای مختلف آموزشی، بازی‌های سالم رایانه‌ای را هم در کنار مسئولان فرهنگی مسجد تجربه کنند.
خدمتی برای ورزش دوستان محله آشتیانی
از امکانات مسجدامام صادق(ع) برای ورزش‌ دوستان محله آشتیانی، سالن ورزشی مسجد است. سالنی که با همت جوان‌های بسیج مسجد تجهیز و راه‌اندازی شده و فضای مناسبی را برای یادگیری ورزش‌های رزمی و... رایگان در اختیار جوان‌ها قرار می‌دهد.

بخوانید: صفحه ویژه یک مسجد؛ سه‌شنبه‌های هرهفته معرفی یک مسجد

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.