عنوان ایده

پایگاه بسیج همیار مسجد
امروز همیار مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) پایگاه بسیج آن است که توانسته با حضور شبانه‌روزی و مستمر در همه برنامه‌های مسجد، آن را به جایگاه حقیقی خود رسانده و به مقام یک پایگاه علمی مفتخر گرداند:
شناسنامه مسجد
نام مسجد: حضرت ابراهیم خلیل(ع)
امام جماعت مسجد: حجت‌الاسلام گودرزی
آدرس مسجد: شهرری؛ خیابان شهید اسماعیلی
حجت‌الاسلام گودرزی برایمان تعریف می‌کند از حاجی‌های مسجد همیشه می‌خواهیم که وقتی مشرف می‌‍شوند مکه، هروقت به مقام ابراهیم رسیدند، برای مسجد ما که به نام حضرت ابراهیم خلیل هست دعا کنند:
ایده‌های مسجد
امام جماعتی جهادگر(نمایش فیلم)
موفقیت مسجد ابراهیم خلیل(ع) به در و دیوار آن نیست. همه صفای مسجد مدیون مجاهدت امام جماعت اول مسجد, مرحوم حجت‌الاسلام موسوی همدانی است که مهترین ویژگی ایشان تلاش علمی بود. دعوت از سخنرانان بزرگی همچون آیت‌اللع خزعلی و شهید مفتح؛ تجهیز مسجد به کتابخانه‌ای که امروز یکی از قدیم‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود همگی نشانگر آن نشاط علمی بوده است.
حضور مستمر مرحوم موسوی همدانی در جهاد سازندگی و بعد مشارکت در روزهای سخت انقلاب، باعث شد انقلابیون مهندسی انقلاب را در این مسجد دنبال کنند.
حضور شبانه‌روزی فرمانده پایگاه(نمایش فیلم)
مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) مفتخر است که دارای یکی از فعالترین پایگاه‌های بسیج کشور است. فرمانده مسجد شبانه‌روزی اینجا حضور دارد و پایگاه بسیج مسجد توانسته در چند دوره به رتبه و مقام کشوری دست یابد. حجت‌الاسلام گودرزی موفقیت امروز مسجد خود را حضور مستمر پایگاه بسیج و هدایتگری آن دربرنامه‌های فرهنگی می‌داند.
همیشه در صحنه(نمایش فیلم)
مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) توانسته است تا امروز برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک ببیند. از قراردادن سانس خانوادگی برای تماشای فیلم در سینما گرفته تا فعالیت مستمر در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی. برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تا برگزاری جلسات روشنگری برای انتخابات ریاست جمهوری و دعوت از نخبگان سیاسی که به این جلسات رونق ویژه‌ای بخشیده است.
در صف مقدم جهاد علمی(نمایش فیلم)
مسجد حضرت ابراهیم خلیل یک پایگاه علمی است که توانسته نخبگان علمی مدارس را در خود گردهم آورد. مبنای همه تلاش‌های این مسجد همین بیان مقام معظم رهبری است که علم قدرت است. دانش رباتیک و حضور در مسابقات کشوری رباتیک از جمله نتایج این پایگاه فعال است.
ربات آتش‌نشان(نمایش فیلم)
اولین پایگاه علمی در کشور متعلق به مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) است که تا امروز توانسه است در مسابقات کشوئری رباتیک پیشتاز باشد. تا به امروز سه تیم رباتیک با محوریت ربات آتش‌نشان در این مسجد فعال هستند و قرار است در مسابقات داخلی کشور به ویژه دانشگاه صنعتی شریف حضور جدی داشته باشند.
خانواده توانمند(نمایش فیلم)
یکی از مهمترین بخش‌های این مسجد خیریه آن است. مهترین هدف این خیریه کمک به خانواده‌های نیازمند است که همگی با کمک خوهران فعال مسجد انجام می‌گیرد. 110 خانواده نیازمند تحت پوشش این خیریه هستند و مسیر کمک این چنین تعریف شده است که تحت پوشش قرار دادن هر خانواده جدید باید با توانمندسازی یک خانواده نیازمند تحت پوشش همراه باشد. تا امروز 15 خانواده توانمند شده و برای اشتغال آنها سرمایهگذاری شده است.
سامانه پیامکی نذورات قربانی(نمایش فیلم)
یکی از ایده‌های خیریه مسجد این است که سامانه پیامکی ویژه‌ای راه‌اندازی شده و دو روز قبل از آغاز ماه قمری که مستحب است قربانی ذبح شود، سامانه فعال شده و به اعضای افتخاری سامانه اطلاع رسانی می‌کند تا نذورات خود را واریز نمایند. با این روش نذورات قربانی مسجد ساماندهی و به دست فقرا می‌رسد.
مددکاران افتخاری(نمایش فیلم)
خیرینی در مسجد داشتیم که دنبال جایی مورد اعتماد برای انتقال کمک و نیکوکاری خود بودند. ما توانستیم در خیریه تعامل خوبی با خیرین داشته باشیم. توسط خواهران تحقیق می‌کنیم و نیازمندان را شناسایی می‌کردیم و بواسطه معرفی به مراکزو اصنافی که با آنها تفاهم و همکاری داشتیم به این نیازمندان رسیدگی می‌کنیم. خواهران به دلیل راحتی ارتباط بهترین مددکاران افتخاری ما هستند.
سامان‌بخشی فطریه(نمایش فیلم)
در بحث فطریه با مساجد همجوار خودمان صحبت کردیم و جلسه گذاشتیم و متقاعدشان کردیم فطریه روز عید فطر را بعد جمع‌آوری به خیریه ما تحویل دهند. برای این کار پاکت‌نامه‌های ویژه‌ای را در محله توزیع کنیم و مبالغ بالایی فطریه جمع‌آوری کردیم و بعد از نیازسنجی پرونده‌های تحت پوشش فطریه بین آنها توزیع شد.





برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.