عنوان ایده

تقسیم مهربانی به نام مولا علی(ع)
یاعلی گویان دور هم جمع شده‌اند تا در آستانه نوروزی دیگر؛ همچون مولایمان علی(ع) گرهی بگشایند و با بند همدلی دل‌ها را با همدیگر گره بزنند و طعم شادمانی را به یکدیگر هدیه دهند. روزهای پایانی سال در مسجد مرتضی علی(ع) طعم متفاوتی دارد؛ گلریزان سفره‌ای شده است که نیازمندان محله را بر سر لبخند می‌نشاند:
شناسنامه مسجد
نام مسجد: مرتضی علی(ع)
آدرس مسجد: تهران؛ منطقه 20؛ محله جوانمرد قصاب
قرار لبخند
اولین قرار همدلی اهالی محله جوانمرد قصاب به 4 سال پیش بازمی‌گردد. اصناف مختلف از کارمند گرفته تا بساز و بفروش محله تصمیم گرفتند تا در مسجد محله دورهم جمع شوند و پرچم سبزی را به به نام مبارک امام علی(ع) مزین شده بود در بین مردم و اهالی بچرخانند تا هر کس آن چه در توان دارد به میانه گود آورد و لبخند خود را با نیازمندان قسمت کند.
گلریزان مهربانی
گلریزان که شروع می‌شود روحانی مسجد پست بلندگو می‌ایستد و ندای یا علی سر می‌دهد. همزمان دونفر پرچم سبز رنگ متبرک به نام مولا علی(ع) را دور تا دور مسجد می‌چرخانند. محله جوانمرد قصاب حدود 250 خانواده زیر خط فقر دارد که کمک به آنها حالا اولویت مسجد شده است. سفره گلریزان حالا هم کمک نقدی دارد هم کالاهایی که برای نیازمندان ضروری هستند.
سلام همسایه!
یکی از رسم‌های زیبای مسجد مرتضی علی(ع) سرزدن به بزرگترهای محله در روزهای اول عید است. از پدر و مادر شهدا گرفته تا سالمندان محله که پیشکسوت‌های مسجدی محسوب می‌شوند.
مسجد‌ی‌ها یک قرار دیگری هم دارند. روزهای اول عید از احوال خانواده‌های محله جویا می‌شوند و به هر کس که می‌دانند بیمار است یا به هزینه درمان نیازمند است، سر می‌زنند و هر چه در توان دارند برای کمک به آنها وسط می‌گذارند. محل جوانمرد قصاب اقوام مختلفی را از ترک و لر تا شیرازی و بختیاری درخود جای داده است اما آنچه همیشه جاری است و دل‌ها را به هم نزدیک کرده است لبخند و مهربانی است.
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.