عنوان ایده

در صف اول قصه‌ نویسی مسجد
در صف اول قصه‌ نویسی مسجد
همه چیز از جلسات قصه نویسی مسجد شروع شد. آن سال‌های اول انقلاب، حبیب به تدریج به سمت نویسندگی حرفه‌ای قدم برمی‌داشت؛ اما بوی باروت جنگ که از سال 59 تمام فضای کشور را دربرگرفته بود عشق را به مصاف می‌خواند و حبیب عاشق به جنگ سیاهی‌ها رفت. شهید حبیب غنی‌ پور در سال 65 در دو عملیات کربلای یک و پنج شرکت کرد. در عملیات اخیر، عشق به شهادت در او به اوج خود رسیده بود.؛ آن چنان که دیگر آرام و قراری نمانده بود، عاقبت در شب دهم اسفندماه سال 65، در ادامه عملیات کربای پنج و در واقع در مراحل پایانی آن با چهره‌ای متین و تنی خون‌آلود بر خاک شلمچه افتاد و خدای خویش را ملاقات نمود:
شناسنامه
نام: حبیب غنی پور
شاخصه ها: هنرمند، معلم، دانشجو
ولادت: 1334
شهادت:1365

ایده‌ها
قصه نویسی در مسجد
فعالیت‌ها
عضویت فعال در کتابخانه مسجد جوادالائمه تهران
از اولین قصه‌نویسان کتاب "سوره، بچه‌های مسجد" - قصه انشاء
شرکت در عملیات مسلم بن عقیل در سال 61
معلم مدرسه راهنمایی شهید چمران در سال 62
نویسندگی در مجلات "رشد جوان" و "کیهان بچه‌ها" در سال 62 و 63
ورود به دانشگاه شهید بهشتی در سال 64 در رشته ادبیات فارسی
شرکت در عملیات والفجر 8 (فتح فاو) در سال 64
نویسنده مجموعه داستان‌های "گل خاکی" و "عموسبدی" برای جوانان و نوجوانان
و صاحب آثار ناتمامی همچون:
زال و رودابه، نگاهی به زندگی جلال آل احمد، تحقیقی درباره شهر تبریز و....
شرکت در عملیات کربلای 1 و 5
شهادت در عملیات کربلای پنج- شلمچه
بخش‌هایی از زندگینامه شهید حبیب غنی پور
حبیب غنی‌پور در سال 1343 در محله «جی» واقع در جنوب غربی شهر تهران به دنیا آمد. وی تا سال 1357 مثل بقیه کودکان محروم جنوب شهر زندگی کرد؛ اما در خانواده‌ای که پدر، کاسب معتمد محل بود و مادر، معلم قرآن جلسات مذهبی بانوان حبیب با نان حلال و اشک عشق به اهل بیت محمد(ص) زیر سایه بلند مسجد روبروی خانه‌شان بزرگ شد.
چهارده ساله بود که بهمن 57 را درک کرد، امام خویش را شناخت و با وی بیعتی عاشقانه بست. در همان سنین از اعضای فعال کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) بود. بنیانگذاران کتابخانه، جوانان پاک و مومن و مبارزی بودند که تعداد کثیری از آنان هنر را وسیله مبارزه با طاغوت درون و بیرون ساخته بودند. حبیب با قامت کوچکش به دهان تک تک این هنرمندان مسلمان چشم دوخته بود و از آنها درس هنر زندگی می‌آموخت.
اولین جلسه قصه‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع) در سال 1358 مملو از جوانان محل بود و حبیب با جسارت در صف اول نشسته بود و به قصه‌ای که یکی از آن جوانان می‌خواند گوش سپرده بود. کتاب "سوره،بچه‌های مسجد" اولین محصول ادبی و هنری آن جمع بود که قصه "انشاء" از حبیب غنی پور در آن چاپ شده بود. این کتاب که به نام انتشارات مسجد جوادالائمه در سطح کشور منتشر شد در واقع نقطه شروع ادبیات دینی نوجوانان در تاریخ ادبیات نوجوانان انقلاب اسلامی است.
بخش‌هائی از وصیت‌نامه شهید
"برای رسیدن به آسمان معرفت الهی از نردبان عشق که هرگام و پل‌هایش عمل به واجبات و اعمال صالحه می‌باشد، استفاده کنید. خود را مایوس و سرخورده ندانید. همت کنید تا در جاده اعمال نیک قدم زنید، چرا که پای رونده به سنگ نمی‌خورد".
منبع: مجله فرهنگی هنری مسجد ما، شماره 5، صص65- 64
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.