عنوان ایده

مراسم فارغ‌التحفیظی
مراسم فارغ‌التحفیظی
قرآن یکی از دو یادگار ارزشمند حضرت ختمی مرتبت، پیامبر اکرم صلوات الله علیه می‌باشد. پاسداری از این یادگار الهی، نیازمند توجه ویژه به قرآن و پاسداشت آن بواسطه آموزش معنا و مفهوم، از طریق تعلیم قواعد قرآنی و حفظ آیات مبارکه آن و انتقال به نسل‌های آینده است. مهمترین و ساده‌ترین روش انتقال معارف قرآنی می‌تواند از طریق بانوانی انجام شود که خود مادر بوده و وظیفه تربیت فرزندان را بر عهده دارند.
از این رو مسجد موسی‌بن جعفر(ع) در اقدامی شایسته، به تربیت بانوان حافظ قرآن پرداخته و زمینه پرورش نسل آینده ایشان را فراهم آورده است:
ایده‌ها
1.برگزاری دروه حفظ قرآن برای بانوان خانه دار مسجد جهت افزایش معارف قرآنی و تربیت حافظان قرآن
2.برگزاری مراسم فارغ التحفیظی به طور رسمی با هدف معرفی حافظان کل قرآن جهت الگوسازی برای کلیه مساجد
مشروح
از حدود 4 سال پیش، مسجد موسی بن جعفر(ع) تصمیم گرفت که از جمع بانوان خانه‌دار مسجدی که معارف قرآنی کمی داشتند، بانوانی انتخاب و با حضور اساتید قرآن و متخصصین حوزوی، دوره حفظ قرآن همراه با آموزش کامل تجوید و قواعد قرآن و آداب حفظ سازی دوره تربیت حافظ قرآن برگزار نماید. انگیزه اصلی که موجب این تصمیم شد این بود که مسجد، هزینه کافی نداشت و از طرفی از قرآن‌آموز خواهر برخوردار نبود. جهت اجرای این ایده از یک استاد سطح چهارم حوزه که خود حافظ قرآن بود استفاده شد و بانوان تحت تعلیم قرار گرفتند.
مراسم فارغ‌التحفیظی
با اتمام دوره تربیت حافظ قرآنی، تصمیم برآن شد تا از بانوان حافظ کل تقدیر به عمل آید. مشابه مراسم فارغ‌التحفیظی شاید قبلا وجود داشته اما مراسم فوق در مسجد موسی بن جعفر(ع) امشب به طور کاملا رسمی و با حضور مسئولین دولتی و ارگان های مذهبی برگزار می‌گردد. در مراسم فوق حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس دفتر رسیدگی به امور مساجد، همراه با معاونین، اعضایایگاه بسیج ناحیه، ائمه جماعات استان، شهردار و هیئت امنای مسجد به همراه خانواده آنها حضور خواهند داشت و برگزیدگان دوره حفظ، جوایز و لوح تقدیر خود را از دست ریاست دفتر رسیدگی به امور مساجد خواهند گرفت.
دستاورد ایده
تربیت 22 بانوی حافظ کل قرآن کریم
ورود 15 دختر خانم نوجوان از مقطع ابتدایی و راهنمایی به ادامه دوره حفظ قرآن در سال جاری
ایجاد انگیزه و الگوسازی برای دیگر مساجد بواسطه اجرای مراسم فارغ‌التحفیظی در امر تربیت نوآموزان قرآنی
این مراسم به دلیل رسمیت خود و حضور مسئولین خواهد توانست، در آینده از پشتوانه کامل ارگان‌های مذهبی برخوردار گردد.
تقدیر از حافظان
اهدای جایزه نقدی همراه با لوح تقدیر و اعطای گواهینامه دوره حفظ قرآن
مکان اجرا
خیابان سبلان شمالی(موتور آب)، خیابان شهید محسن آزادی٬ خیابان شهید مطّلب‌نژاد٬ کوچه شهید بازرگان، مسجد موسی‌بن جعفر(ع)
زمان اجرا
امروز سه شنبه 23 آذرماه، ساعت 19
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.