عنوان ایده

سردر هر خانه‌ای پرچم بزنید
نعمت بزرگی است که رقص تو را هر روز بر ورودی شهر، میادین، بام مساجد و سردرخانه‌ها می‌بینیم. سرخ به رنگ خون شهید، سبز نشان ولایت و سفید نشان آزادگی ملت ماست که در خود به زیبایی نمودار ساخته‌‌ای.
اکنون که دوباره نسیم جان‌فزای فجر انقلاب اسلامی در کوچه‌های شهر وزیده و می‌رود تا خروش گلبانگ شکوهمند الله‌اکبر را در شب بیست و دوم بهمن به نظاره بنشیند، ما هم سردر خانه‌ها و کوچه‌هایمان را به نشان تو آذین می‌بندیم و عهد خویش را انقلاب اسلامی استوار می‌کنیم:
ایده: اهدای پرچم مقدس ایران به منازل و همسایگان محله از سوی مسجد جهت فضاسازی شهری در ایام مبارک دهه فجر
مشروح ایده
انقلاب اسلامی به پشتوانه ایمان مردم بر آسمان جهان طلوع کرد و صفحه تازه‌ای را در تاریخ گشود. جهت ماندگاری این شاخصه مهم، لازم است هر ساله به سهم این مشارکت ملی افزوده شده و با همکاری مردم، ایام پیروزی انقلاب گرامی داشته شود.
پیشنهاد می‌شود در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛ مساجد هر محله، به اهالی محله و همسایگان، همچنین کسبه خود، پرچم مقدس ایران را اهدا نموده تا بر سر در منازل و محل کسب خود دایر نمایند.
بایدها و نبایدها
اهدای پرچم توسط امام جماعت مسجد و هیئت امنای مسجد انجام شده و به درب منازل تحویل گردد.
تشکل‌های مسجدی در نصب پرچم‌ها بر سردر منازل و محل کسب، با مردم مشارکت و همکاری نمایند.
زینت‌ها و مستحبات
برگزاری مسابقه برای کودکان مسجدی با موضوع تهیه کاغذرنگی برای دهه فجر
دستاوردهای ایده
مردمی شدن جشن‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی
ماندگاری آیین‌ها و شادمانه‌های انقلابی در بین عموم مردم
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری(حفظه الله)
"در دهه انقلاب جشن بگیرید و آذین‌بندی کنید. اگر می‌خواهید برق مصرف نکنید و چراغ روشن نکنید که کار خوبی هم هست، از هنر استفاده کنید؛ از کاغذها و پرچم‌ها بر سر در هر خانه‌ای پرچم بزنید، پرچم جمهوری اسلامی را در سراسر سطح شهرها و روستاها به اهتزاز درآورید. نشان دهید که ملت ایران این خاطره را گرامی می‌دارد". 17/ 11/ 59
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.