عنوان ایده

نامه‌های بلوغ هدیه‌ای برای جشن تکلیف
گرانقدرترین هدایا در سیره علما و فاضلان گذشته، کتاب بوده است که آن را در مدح اساتید و یا در پند دوستان و فرزندان خود می‌نگاشته‌اند همچنان که این سنت در نامه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) و پندنامه لقمان به فرزندش هویداست. در باب جشن تکلیف و رسیدن فرزند به سن بلوغ هم این سنت دیده می‌شود چنانچه سیدبن طاووس کتاب "کشف المحجة لثمرة المهجة" را در آستانه بلوغ به فرزند خویش محمد ارزانی داشته است.
باشگاه ایده‌پردازان مسجدی بر آن است تا در ایام برگزاری جشن‌های تکلیف در مدارس سراسر کشور، به معرفی چند کتاب‌های هدیه در این زمینه بپردازد. کتاب "نامه‌های بلوغ" اثر برجسته علی صفائی حائری از جمله این کتب ارشمند است:
شناسنامه کتاب
عنوان: نامه‌های بلوغ
مولف: علی صفائی حائری
ناشر: لیله‌القدر
سال چاپ:1391
معرفی
کتاب نامه‌های بلوغ پنچ نامه از علی صفایی حائری است به فرزندانش، که هنگام بلوغ آنها نگارش یافته است. او به واقع جایگاه بلوغ را که با تحولات و بحران‌ها همراه است، پراهمیت و اساسی ارزیابی می‌نماید. سرآغاز بلوغ اگر چه با تحولات جسمی همراه است، اما تحولات روحی آن بسیار بزرگ‌تر است. در این مرحله از رشد است که انسان مورد توجه خدا قرار می‌گیرد. از طرفی احساس استقلال و آزادی در انتخاب، بحران‌هایی را فراروی انسان می‌گذارد.
بینش‌ها و گرایش‌ها، سلوک و اخلاق، رضا و رضوان، عمل و بحران‌های عمل و نامه ناتمام، پنج عنوان این نامه‌های ارزشمند است. کتاب مذکور توسط نشر لیله‌القدر با قیمت 11000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است که به نوبه خود می‌تواند یکی از بهترین هدایای ارزشمند برای فرزند شما در آستانه جشن بندگی باشد.
برشی از کتاب...
برای فرزندم محمد، که خدا با او، درهایی از بلاء و محبت را به روی من گشود و در او آیه‌هایی نشانم داد.
پسرم محمد! چند ماهی است که به فکر تو و بلوغ تو هستم. اما امشب، شب سیزدهم رجب در حرم حضرت رضا مصمم شده‌ام تا برای تو زمینه‌ای فراهم کنم؛ تا به مناسبت بلوغ تو در ماه رمضان، خاطره‌ای در زهن تو زنده بماند و امکان بهره‌برداری بیشتر فراهم گردد و مصمم شدم در این زمینه نامه‌ای بنویسم تا توشه راه تو، از بلوغ وصل و لقاء و دیدار خدا برایت مشخص شود تا شاید حقوقی که تو برمن داری ادا شود تا در این بازار مکّاره که هر کس از هر طرف فریادی دارد و در این بیغوله، در هر لحظه، هزارها شیطان رهِ گم گشته می‌زنند، تو راحت مقصد را بشناسی و راه را بیابی.....
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.