عنوان ایده

خانه طراحان مسجدی
یکی از کارکردهای مسجد، معرفی ایام دینی و مذهبی و فرهنگ‌سازی آن ایام در جامعه است. تحقق چنین کارکردی منوط به تعریف وظایف رسانه‌ای و هنری برای مسجد است. مسجدی که دارای واحد رسانه و آفرینش‌های هنری است خواهد توانست زمینه حضور متخصصان هنری و آموزشی را در خود فراهم کرده و از توانمندی‌های آنها جهت پشتیبانی امور فرهنگی-مذهبی مسجد بهره بگیرد:
ایده: تشکیل خانه طراحان مسجدی با هدف طراحی، چاپ و توزیع پوسترهای گرافیکی در زمینه مسجد و مناسبت‌های دینی
شرح تفصیلی
یکی از مهمترین واحدهای هر مسجدی، واحد تبلیغات و اطلاع‌رسانی برنامه‌های مسجد است که معمولا درون کانون‌های فرهنگی هنری مسجد ساماندهی و پشتیبانی می‌شود. مسئولیت مهم این واحد، معرفی برنامه‌های مسجد در قالب‌های گوناگون از جمله پوستر و عکس می‌باشد.
پیشنهاد می‌شود برای مدیریت بهتر تبلیغات رسانه‌ای مسجد، واحدی به نام خانه طراحان مسجدی تشکیل شود و کلیه برنامه‌های مسجد از طریق طراحی، چاپ و توزیع پوسترهای گرافیکی و حرفه‌ای به مخاطبین مسجدی ارائه شود. با این طرح می‌توان کلیه مناسبت‌های دینی را تحت پوشش قرار داد.
بایدها و نبایدها
به کارگیری متخصصین گرافیک و طراحان متعهد در خانه طراحان
برنامه‌ریزی جهت تدوین محصولات از طریق مشخص کردن اولویت‌های دینی و فرهنگی مسجد
زینت‌ها و مستحبات
برگزاری فراخوان‌های شهری جهت طراحی پوسترهای مذهبی به میزبانی خانه طراحان مسجد
دستاوردهای ایده
ورود تخصص، نوآوری و خلاقیت در طراحی پوسترهای مذهبی
پشتیبانی کامل مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی مسجد
ایجاد زمینه‌های بهتر برای فرهنگ‌سازی ایامی که هنوز فرهنگ آنها به طورکافی جانیافتاده است مانند نهم ربیع‌الاول
سابقه اجرای ایده
این ایده در مسجد مقدس جمکران اجرا شده است. خانه طراحان مهدوی، تحت اشراف مدیریت آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کند که هنرمندان فعال در زمینه مهدویت در این تشکل شرکت می‌کنند. از جمله محصولات این خانه، طراحی پوستر ویژه نهم ربیع‌الاول به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی که بر روی خروجی پایگاه‌های اینترنتی عتبه‌های مشهد مقدس، کربلای معلی، نجف و کاظمین نیز قرار خواهد گرفت.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.