شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۹۹
گزارشگر : ۶۹۲
گزاش شبستان از همت والای یک مسجد

مسجدی که پناه محرومان و ایتام شده است

مسجد صاحب الزمان(عج) نمونه‌ای موفق از مساجدی است که با تلاش امام جماعت انقلابی آن و با همراهی هیئت امنا و بسیجیان خواهر و برادر، توانسته در اوج مشکلات اقتصادی کشور، مرهمی بر درد نیازمندان به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا باشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، نرسیده به خیابان شوش) بزرگ ترین و فعال ترین و از همه مهتر، منسجم ترین، مسجد در جنوب شهر تهران در کمک مومنانه به نیازمندان است.
 
طبق مشاهدات و اطلاعات خبرنگار ما، مساجد برای کمک مومنانه به نیازمندان، معمولا منتظر کمک های مردمی و تبدیل کردن پول های نقد به سبدهای معیشتی هستند، و در این زمینه از کمک دستگاه ها و نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و امثالهم استفاده می کنند. ضمن اینکه این کمک ها حتی در دوره شیوع ویروس کرونا نیز معمولا فصلی و مناسبتی انجام می شود. همه اینها در مسجد صاحب الزمان (عج) قصه دیگری دارد.
 
خدمت ویژه به ایتام میراث آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی در مسجد بود
 
حجت الاسلام والمسلمین روح الله ایلکا با بیان اینکه آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی از سال 1348 تا 1368 امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) بود، اظهار کرد: از زمانی که بنده در خدمت ایشان در این خانه خدا و حوزه علمیه امام القائم (عج) بودم، آن مرحوم تاکید ویژه بر خدمت رسانی به نیازمندان به ویژه ایتام داشتند. هنوز این مسجد یادآور خاطرات آن روحانی خدوم است.
 
امام جماعت و تولیت مسجد صاحب الزمان (عج) اضافه کرد: بر همین اساس پس از قبول مسئولیت این مسجد، تصمیم گرفتیم خدمت رسانی به ایتام و سایر نیازمندان را کاملا شبکه سازی کنیم به طوری که اکنون، هر ماه 110 نیازمند از بسته های ارزاق و پوشاک این مسجد استفاده می کنند.
 
وی ادامه داد: خدمت رسانی مسجد صاحب الزمان (عج) به نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا گسترش یافت و در این زمینه بسیجیان این مسجد بسیار خوب عمل کردند. در اوج شیوع این بیماری و در حالی که برخی از مساجد تعطیل شدند و کمتر می توانستند به صورت مستقل به نیازمندان کمک کنند، با تلاش بسیجیان این مسجد توانستیم هزاران بسته ارزاق و پوشاک را در اختیار خانواده های مستضعف قرار دهیم.
 
دو واحد بزرگ برای خدمت رسانی مستمر به نیازمندان
 
به گزارش شبستان، بسیجیان و امام جماعت و تولیت معمر مسجد صاحب الزمان (عج) (حجت الاسلام روح الله ایلکا) برای سامان دهی و استمرار در خدمت رسانی به نیازمندان، دو واحد کاملا مجزا برای اقلام مختلف غذایی و پوشاک دارند به طوری که وقتی وارد هر یک از این واحدها می شوید، احساس می کنید وارد فروشگاه شده اید. ردیف هایی از برنج، روغن، چای، قند، شکر، خرما، زردچوبه، نمک، رشته ماکارانی، لوبیا قرمز، عدس، نخود و ...؛ در کنار چند یخچال برای مرغ و گوشت؛ در کنار ردیف هایی از لباس های بچه گانه، زنانه و مردانه. بی گمان اگر فردی با چشمان بسته وارد این دو واحد در مسجد صاحب الزمان (عج) شود، احساس می کند وارد فروشگاه شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید علی محتشمی پور که در کنار حجت الاسلام ایلکا، به انجام امور مذهبی و فرهنگی و اجتماعی مسجد صاحب الزمان (عج) رسیدگی می کند نیز با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مساجد کشور به انجام امور عبادی و فرهنگی محدود شده اند درحالی که پیامبر اسلام (ص) در مسجدالنبی (ص) همه نوع فعالیت های اداره یک کشور را انجام می دادند، گفت: تلاشی که مرحوم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی در مسجد صاحب الزمان (عج) در حوزه های مختلف شروع کرد توسط حجت الاسلام والمسلمین ایلکا و به همتب بسیجیان خواهر و برادر این مسجد ادامه یافته است.
 
وی اضافه کرد: مسجد صاحب الزمان (عج) در کنار تمام فعالیت هایش، مرکز برگزاری دروس خارج فقه با تدریس حجت الاسلام والمسلمین ایلکا است و هر هفته تعدادی از طلاب و ائمه جماعات مساجد شهر تهران در این کلاس درس بسیار غنی شرکت می کنند.
 
درمانگاه حاج قاسم که موجب برقرار شدن بیشتر مسجد شده است
 
به گزارش شبستان، مسجد صاحب الزمان (عج) یک ویژگی خاص دیگر نیز دارد؛ آن هم واقع شدن درمانگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حیاط آن است. درمانگاه اکثریت قریب به اتفاق مساجد، در کنار و بیرون از فضای مساجد واقع شده اند اما با ایده حجت الاسلام والمسلمین ایلکا این درمانگاه در دل مسجد صاحب الزمان (عج) واقع شده است تا این خانه خدا، تنها «مسجد برقرار» در جنوب شهر تهران باشد.
 
این درمانگاه دارای بخش های مختلفی همچون تزریقات، زنان و زایمان، دندانپزشکی و مشاوره است و از جدیدترین و به روزترین امکانات پزشکی در آن استفاده می شود. به گفته تولیت مسجد صاحب الزمان (عج)، تلاش شده است تا با استفاده از جدیدترین ابزارآلات و امکانات، مردم با رغبت برای درمان به این درمانگاه مسجدی مراجعه کنند. ضمن اینکه خانواده های نیازمند به صورت رایگان درمان می شوند و سایر خدمات پزشکی و درمانی نیز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
 
مسجد صاحب الزمان(عج) نمونه‌ای موفق  از مساجدی است که با تلاش امام جماعت انقلابی آن و با همراهی هیئت امنا و بسیجیان خواهر و برادر، توانسته در اوج مشکلات اقتصادی کشور، مرهمی بر درد نیازمندان  به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا باشد.
 
پایان پیام/
https://idea.masjed.ir/u/f84

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید