شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۰۷۳
گزارشگر : ۶۹۲
با اعلام معاونت فرهنگی اجتماعی امور مساجد

برنامه های متنوع، ویژه بزرگداشت یوم الله «نیمه شعبان» در مساجد

معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، برنامه‌ مساجد استان تهران در خصوص جشن بزرگ نیمه شعبان را اعلام نمود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، برنامه های مربوط به جشن میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به شرح ذیل اعلام کرد.

 

اجرای عملیات محله محور مسجد پایه با عنوان «جشن مهدی یاوران»

در شب و روز نیمه شعبان، عملیات جشن مهدی یاوران در مساجد محوری محلات استان تهران، با بخش های جذّاب و متنوّعی از قبیل اجرای سرود، اجرای نمایش خیابانی، مولودی‌ خوانی، پخش نماهنگ و سخنرانی انگیزشی به همراه برگزاری مسابقه، برگزار می‌شود.

 

برگزاری مراسم «احیای منتظران»

در بامداد نیمه شعبان، مراسم احیا با قرائت ادعیه‌ی مربوط به این شب و دعای کمیل، با حضور مردم شریف و متدیّن برگزار می شود.

 

برگزاری مراسم «ندبه‌ی انتظار»

در صبح روز نیمه‌ شعبان، دعای پرفیض ندبه به صورت متمرکز در مسجد محوری محلّه، با حضور مسئولین، علما و مردم شریف محل برگزار خواهد شد.

 

اجرای پویش #چراغانی‌ ـ‌ دلهای ـ منتظران

 از شب نیمه شعبان تا شب عید سعید فطر، هر شب ساعت بیست و یک، دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) در خانه‌های منتظران فرج، به‌صورت خانوادگی قرائت می‌شود؛ همچنین هر شب پس از پخش اذان این دعا از مأذنه مساجد طنین انداز خواهد شد.

 

برگزاری رزمایش مردمی «عیدانه‌ی مهدوی»

 به نیّت سلامتی وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و با هدف همدلی با خانواده‌های نیازمندِ آبرومند ساکن محلات استان تهران، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه «عیدانه‌ی مهدوی» با محوریت مساجد و مشارکت مردم محله برگزار می شود؛ در این رزمایش بسته های معیشتی از محل مشارکت مردم و خیرین تهیه شده و بین خانوارهای نیازمند توزیع می گردد.

 

اجرای پویش #هرـ خانه ـ یک ـ مهدیه

 به منظور آذین‌بندی محلات، با همکاری مساجد، سر در منازل، مغازه ها و مجتمع‌های مسکونی مزین به پرچم «یامهدی» و ریسه های چراغانی می‌شود.

 

جهت بهره برداری از ویژه نامه چند رسانه ای ولادت حضرت ولیعصر (اروحنا فداه) از طریق این لینک  وارد شوید

https://idea.masjed.ir/u/oO2

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید