شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۰۲
گزارشگر : ۶۹۱
مسئول عملیات بنیاد هدایت مطرح کرد؛

شبکه‌سازی مساجد برای جهاد تبیین توسعه می‌یابد

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با بیان رویکرد بنیاد هدایت نسبت به جهاد تبیین گفت: ما به دنبال شبکه یابی در این حوزه هستیم و با شناسایی امامان و مساجد فعال نسبت به شبکه سازی و توسعه شبکه‌های موجود اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین روز نشست هم اندیشی شهید مدافع حرم «فرهاد طالبی» با حضور راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت در ساختمان پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


در این نشست حجت الاسلام محمد پشم فروش با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین، گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از 50 بار در سخنان خود به این مسئله پرداخته اند. ایشان بر حضور جوانان در موضوع جهاد تبیین تأکید کردند و بر این نکته اصرار دارند که مساجد باید سنگر جهاد تبیین باشند.


مسئول عملیات بنیاد هدایت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این جهاد از ما حرف نمی خواهد بلکه فعالیت عملیاتی می خواهد. بهترین جایی که می تواند دغدغه های ایشان را به کف میدان برساند مسجد و امامان هستند.


وی به رویکرد بنیاد هدایت در خصوص جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: در سال جاری یکی از کارهایی که باید انجام دهیم شبکه یابی است. ما باید توسعه شبکه داشته باشیم و شبکه های خود را در مساجد و در شاخه های مختلف نظیر رسانه گسترش دهیم. نکته دوم رویکرد تخصصی است؛ امامانی را که در رشته های مختلف مانند، اشتغال، کودک و نوجوان، رسانه و دیگر حوزه ها موفق عمل کرده اند و تخصص پیدا کرده اند شناسایی کنیم و آن ها و شبکه آن ها را تقویت کنیم.


حجت الاسلام پشم فروش خاطرنشان کرد: این شبکه سازی در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی انجام شود. ما باید به این شبکه خدماتی ارائه دهیم و یکی از این خدمات توانمند سازی است. یکی دیگر از این خدمات ارائه بسته محتوایی است تا بتوانند امامان و شبکه های آن ها در حوزه هایی نظیر جهاد تبیین از این بسته ها بهره ببرند. استفاده از امامان شاخص و الگو و در اختیار گذاشتن تجربه آن ها برای سایر امامان، خدمت دیگری است که باید در اختیار شبکه امامت قرار دهیم.


حجت الاسلام پشم فروش افزود: با این تفسیر رویکر معاونت راهبری در سال جاری شبکه سازی و در مرحله بعد الگوسازی و الگو یابی است. گاهی راهیاران ما نمی توانند گفتمان امامت را به کف میدان برسانند اما امامان موفق این توان را دارند و ما باید با یافتن این الگوها از ظرفیت آن ها استفاده کنیم. می توانیم با آموزش سطح امامت آن ها را رشد دهیم.


مسئول عملیات بنیاد هدایت با بیان اینکه رویکرد دیگر معاونت راهبری انتقال تجربه این امامان و همچنین توسعه گفتمانی است، عنوان کرد: برنامه های حضوری برای امامان شاخص و الگو در نظر گرفته شده است. این سبب می شود تا امامان با هم همدل می شوند و سطح گفت و گوها با حضور اساتید بالا می رود.


وی گفت: برگزاری عملیات های بومی یکی دیگر از این برنامه هاست و امامان می توانند با فراهم شدن زیرساخت برنامه های مشترک در شهرستان ها را اجرایی کنند. نشست های هم اندیشی شبکه امامان محله به یاد امامان محله شهید حرم رضوی در دستور کار است که درشهرستان های سراسر کشور برگزار خواهد شد. در این نشست ها به بیان گفتمان امامت، جهاد تبیین، گفتمان سازی برای فعالان رسانه و فعالیت های تخصصی بانوان پرداخته می شود.


گفتنی است، نشست سه روزه شهید طابی صبح امروز با ارائه موضوع گعده داری و آئین نامه های بنیاد هدایت توسط حجت الاسلام مهدی موحد مسئول واحد پژوهش بنیاد هدایت آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام رسول عارفی زاده مسئول جذب و گزینش بنیاد هدایت نیز به ارائه فرآیند جذب و گزینش و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شد است، پرداخت.


بخش دوم این نشست به موضوع تجربه نگاری اختصاص داشت. در این قسمت علیرضا جمالی مسئول میز تجربه نگاری بنیاد هدایت به ارائه گزارشی از روند برنامه تجربه نگاری از امامان پرداخت؛ راهیاران نیز دیدگاه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند.

 

پایان پیام/

https://idea.masjed.ir/u/x0v

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید