دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۱۵
گزارشگر : ۶۹۱
مدیرعامل بنیاد هدایت تبیین کرد؛

اقتضائات شبکه سازی امامان محله

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: برخی به موضوع شبکه سازی در بین امامان نگاه دم دستی و ساده انگارانه دارند. افراد مانند ذراتی هستند که در هوا پراکنده اند. شبکه سازی این ذرات را به هم متصل می کند و یک جمع می سازد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از حوزه؛ نشست هم اندیشی شهید مدافع حرم حجت الاسلام فرهاد طالبی، در ساختمان پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران ادامه یافت.
 
در این نشست حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت با انتقاد از ساده انگاری نسبت به موضوع شبکه سازی گفت: افراد اگر به تنهایی کار کنند مانند ذراتی هستند که در هوا پراکنده اند، اما شبکه سازی این ذرات را به هم متصل می کند.
 
مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: وقتی ما می خواهیم شبکه سازی کنیم باید بدانیم یک شبکه با چه چیزی محقق می شود. مشکلات مشترک، فرهنگ مشترک و نظایر آن می تواند به شبکه سازی کمک کند. پس از این مرحله باید ابزار این شبکه سازی را بشناسیم و از آن ها استفاده کنیم. صندوق های قرض الحسنه، نماز جماعت، آموزش، برگزاری گعده، مؤسسات مردم نهاد، برگزاری اردو و امثال آن می تواند ابزاری برای شبکه سازی باشد.
 
وی به شبکه سازی در ساحت امامت اشاره کرد: این موضوع کار دشواری است چرا که شیطان با همه جنود خود با این شبکه حمله می کند. این نگاه شبکه ای سبب می شود که نگاه ما به مجموع امامان باشد و مسئله ما همه امامان باشد.
 
حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: هدف از این شبکه سازی شبکه امامت رشد کند و به سمت تمدن اسلامی حرکت کند و با مدل برادری و انس و مدل رفع نیازها تلاش می کنیم این شبکه سازی شکل بگیرد. مهم نیست اسم ما بنیاد هدایت یا سازمان تبلیغات یا اوقاف باشد، مهم رسیدن به هدف است.
 
حلقه‌های میانی قرار نیست چاله‌های دولت‌ها را پر کنند
 
حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت با اشاره به کارکردهای حلقه های میانی گفت: این گروه های میانی رخنه پوش دولت ها نیستند که چاله های آن ها را پر کنند بلکه باید در مسیر ایجاد تمدن اسلامی قدم بردارند و امام محله باید برای این حلقه ها باید پدری و راهبری کند.
 
قائم مقام بنیاد هدایت اظهار کرد: مسئله شبکه امامت تمدن اسلامی است. مدل هایی برای احصاء نظام مسائل ارائه شده است که یکی از این ها مدلی است که استاد رشاد ارائه کرده و ۲۹ مسئله تمدنی در آن لحاظ شده است. برخی از عزیزان ریز مسئله های این مسائل کلان را بررسی و استخراج کرده اند.
 
وی افزود: بخش بسیاری از مساجد در این سطح است که امام جماعت تنها کارش اقامه نماز است. این افراد باید رشد پیدا کنند مساجد ما رشد بیابند و تا سطح امامت محله بیایند. به گونه ای که بتواند ظرفیت های محله را شناسایی کند و در محله تیم حلقه های میانی را تربیت کند و بتواند بر این حلقه های میانی امامت است.
 
لازم به ذکر است، برنامه های امروز نشست با هم اندیشی پیرامون فریضه زکات با حضور حجت الاسلام اعظمی امام روستای پیستکان آغاز شد. ارائه مبحث تمدن سازی اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت بخش دیگری از برنامه های این نشست بود. در بخش سوم نیز حجت الاسلام میرزایی راهیار منطقه ای بنیاد هدایت محتوای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را ارائه کرد. همزمان با این برنامه‌ها مناطق مختلف راهیاری برنامه ۶ ماهه خود را به مدیرعامل بنیاد هدایت ارائه کردند.
 
انتهای پیام./
https://idea.masjed.ir/u/x6s

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید